Rollouty w IT

Rollouty w IT to branżowe określenie na proces masowej migracji firmy na nowe rozwiązania IT. Mogą obejmować wiele różnych dziedzin, takich jak na przykład wdrażanie nowego systemu ERP, nowej aplikacji do zarządzania projektem lub nowej platformy e-commerce, ale mogą też polegać na wymianie kompletnej infrastruktury – całego sprzętu i oprogramowania. Wykonuje się je w celu wdrożenia nowych technologii w firmie – zwykle na wzór innego wdrożenia, najczęściej przeprowadzonego w spółce matce, centrali czy zagranicznym oddziale międzynarodowego przedsiębiorstwa.

Rollouty w IT są bardzo ważnym elementem dla każdej organizacji, która chce pozostać konkurencyjna w szybko zmieniającym się środowisku biznesowym. Niestety są też procesem bardzo skomplikowanym ponieważ wymagają odpowiedniego planowania, koordynacji, a w przypadku dużych przedsiębiorstw mogą trwać miesiącami. Tak duże wyzwanie najlepiej oddać w ręce profesjonalistów – na rynku istnieją podmioty zajmujące się przeprowadzaniem rolloutów dla firm. Źle przeprowadzony rollout może czasowo paraliżować pracę firmy, a w efekcie powodować straty i narażać na uszczerbek dobrego imienia, a tego każda firma chciałaby uniknąć.

Rollout IT może być przeprowadzany etapami, w trakcie których ma miejsce stopniowe testowanie i dostosowanie systemu. Alternatywnie może być także przeprowadzony w tzw. podejściu "Big Bang", czyli na raz, w jednym momencie. Zaletą takiego rozwiązania jest krótszy czas trwania, a co za tym idzie szybsze przejście do codzienności. . Systemy podatne są na "problemy wieku dziecięcego", czyli początkowe przerwy w pracy lub problemy z dostępem użytkowników. Każde rozwiązanie ma swoich zwolenników i przeciwników, i znajdzie zastosowanie w innych sytuacjach.

Wdrażanie nowych technologii i aplikacji może prowadzić do zmian w procesach biznesowych i pracy użytkowników. Dlatego też proces rolloutów nie kończy się na samej technologii. Ważnym ich elementem jest również szkolenie pracowników . Dobrą praktyką jest także zapewnienie im dostępu do stałego wsparcia IT, przynajmniej w trakcie pierwszych miesięcy pracy po rolloucie.

Umiejętnie przeprowadzony rollout to wzrost efektywności firmy, poprawa jej konkurencyjności, umożliwienie ekspansji działalności, czy dostosowanie infrastruktury do nowych standardów.

Zgłoszenie serwisowe

Wypełnij formularz, aby zgłosić awarię. Pola oznaczone „*” są obowiązkowe. Odpowiemy na zgłoszenie najszybciej jak będzie to możliwe. Odpowiedź nastąpi na wskazany adres e-mail

    Pobierz pełną politykę prywatności
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram