W świecie technologii „boty” to w ogólnym rozumieniu programy komputerowe pozwalające przeprowadzić pewne czynności w zastępstwie człowieka.
Boty, chatboty dzięki prowadzonym „konwersacjom” pełnią funkcję optymalizującą pracę działów obsługi klienta, zaspokajają potrzeby informacyjne, zwiększają także poziom zaangażowania i wspierają sprzedaż.
Chatboty często wykorzystywane są na stronach internetowych czy mediach społecznościowych. Ich rozwój zainspirowany został pracami Alana Turinga, który w latach 50. zaproponował eksperyment znany jako Test Turinga. Polega on na weryfikacji zdolności maszyny do komunikacji z człowiekiem w sposób uniemożliwiający odróżnienie od rozmowy z innym człowiekiem.
W firmie ITSF zajmujemy się automatyzacją części powtarzalnych procesów poprzez usprawnienie działania zaimplementowanego przez nas bota. Zawsze staramy się indywidualnie dopasować rozwiązania dla klienta, aby odciążyć pracowników. Ponadto nasi klienci mają udostępnioną specjalną platformę z poziomu której mogą zarejestrować zgłoszenie serwisowe czy wniosek o usługę. Na niej też uruchamiamy dedykowanego chatbota, aby usprawnić pracę działu i szybciej pomóc klientom. – zauważa Szymon Paluch, Presales & Implementation Director w IT Solution Factor.
Rozwój systemów ChatBot będzie nadal postępował, a inteligencja rozwiązań rosła wraz z większym dostępem do danych i mocy obliczeniowej. Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku na naszej stronie internetowej pojawi się chatbot ITSF, który umożliwi dotarcie do informacji zainteresowanym użytkownikom.