Utrzymanie sprzętu komputerowego nie jest trudne, gdy prowadzimy działalność na niewielką skalę. Wystarczy jeden telefon i wizyta informatyka, który szybko przywróci płynność wykonywania zadań. Sprawy komplikują się, gdy organizacja ma własną serwerownię, kilkadziesiąt stanowisk komputerowych i duże ilości dodatkowego sprzętu. W takim przypadku jeden lub dwóch informatyków może nie poradzić sobie szybko z rozległą awarią. Przestój w funkcjonowaniu firmy jest gwarantowany, a niska dostępność potrzebnych komponentów generuje kolejne straty. Sposobem na błyskawiczny serwis sprzętu firmowego i zredukowanie przestojów do minimum jest skorzystanie z usług firmy, która profesjonalnie zajmuje się opieką nad infrastrukturą sprzętową i dysponuje własnym magazynem potrzebnych części.
Zaprzyjaźniony informatyk z pewnością ma solidne kompetencje do eliminowania awarii, jednak całodobowa opieka nad sprzętem firmowym zmienia diametralnie prowadzenie organizacji. Specjaliści ITSF są dostępni w trybie 24/7/365, co oznacza, że biznes będzie bezpieczny także w weekendy oraz dni świąteczne. Zgłoszenia o awarii zostaną podjęte błyskawicznie niezależnie od pory dnia.
Współpraca z firmą, która zapewnia profesjonalny serwis sprzętu firmowego to same korzyści. Poza błyskawiczną naprawą awarii plusem jest także dostępność dedykowanego sprzętu dzięki posiadaniu własnej, doskonale wyposażonej hali magazynowej. Duży gracz na rynku, któremu zaufali najwięksi producenci sprzętu komputerowego, otrzymuje o wiele lepsze ceny na poszczególne komponenty niż osoba prywatna pracująca na co dzień na etacie serwisanta.
W momentach, gdy sprzęt komputerowy działa, jak należy, warto zająć się innymi aspektami, takimi jak utrzymanie, konserwacja i modernizacja infrastruktury sprzętowej. Standardem ITSF jest opieka sprzętowa i ciągłe ulepszanie dostępnych urządzeń, którą w dłuższej perspektywie pomaga firmie rozwijać się i zdobywać coraz więcej zadowolonych klientów.
Opieka nad sprzętem firmowym sprawowana przez dedykowaną organizację drastycznie redukuje nadprogramowe koszty. Modelem opłat za naprawy urządzeń, który wybiera coraz więcej biznesów, jest Break&Fix. W systemie Break&Fix klienci płacą serwisantom nie za gotowość, a za działania, które zostały wykonane w przypadku zaistnienia awarii. Taki model jest przejrzysty, uczciwy, a zaoszczędzone pieniądze mogą zostać przeznaczone na inne projekty, które przyspieszą rozwój firmy.